برنامه های کاربردی VOIP
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
برنامه های کاربردی VOIP
نوشته شده در چهار شنبه 22 آبان 1392
بازدید : 220
نویسنده : مجتبی حسینی

چرا از برنامه Voip استفاده می شود؟

این موضوع برمی گردد به اینکه چرا از VOIP استفاده می کنیم به Voip مزایای زیادی برای خطوط زمین و تلفن های همراه سنتی (GSM) دارد. این مزیت اصلی مربوط به هزینه می باشد. با یک برنامه Voip شما می توانید تماس های خود را در سراسر جهان به صورت خیلی ارزان تر برقرار کنید و در اکثر مواقع نیز رایگان می باشد. علاوه برآن، بسیاری ویژگی های جذاب دیگر وجود دارد که تجربه ارتباط را غنی تر می سازد.

ملزومات استفاده از برنامه VOIP :

چیزی که برای استفاده از نرم افزار VOIP نیاز می باشد احتمالا چیزی است که در منزل شما یا محل کار و یا در جیب شما موجود می باشد:

  • یک کامپیوتر یا تلفن همراه
  • یک اتصال اینترنت با پهنای باند مناسب برای ارتباطات Voip
  • دستگاه های شنود و یک میکروفون
  • یک سرویس VOIP که تماسها را برقرار می سازد .
  • شماره یا آدرسی که در اینترنت به طور منحصر بفرد شناخته شودید.

انواع برنامه های  VOIP:

برنامه های VOIP متنوع و مختلفی با ویژگی های مشترک وجود دارد که گروه بندی آنها مشکل می باشد. هر چند که آنها را در گروه های ذیل تقسیم بندی کنیم:

رایگان در مقابل پولی:

اکثر برنامه های VOIP رایگان می باشند. آنها برنامه هایی هستند که همراه با خدمات VOIP ارائه می شوند همانند Skype، برخی از آنها با نرم افزارهای شرکت همچون Microsoft ارائه می شوند (Live Messenger) و Yahoo! (Messenger), Apple (iChat)

مبتنی بر سیستم عامل در مقابل مبتنی بر وب :

شما مجبور به دریافت هر برنامه VOIP ای که نیاز دارید نخواهید داشت. برخی از برنامه ها در مرورگر شما تعبیه شدته است. نمونه آن شما Gmail می باشد که می توانید در Gmail از آن استفاده کنید.

کامپیوتر شخصی در مقابل موبایل :

روشی که شما برنامه  VOIP را دانلود و نصب می کنید شبیه زمانی که بر روی دستگاه موبایل خود استفاده می کنید نیست.

مبتنی بر سرویس در مقابل مبتنی بر STP :

هر کاربر VOIP یک آدرس یا شماره ای برای تماس دارد. این شماره به سادگی نام کاربری یک شماره تلفن یا آدرس های STP می باشد. برنامه ها به وسیله سرویس های VOIP در اکثر مواقع همراه با شماره تلفن یا نام کاربری که بتوانید در آن سرویس ثبت نام کنید منتشر می شوند.

لینک منبع



:: موضوعات مرتبط: مقاله , ,
:: برچسب‌ها: voip , وب ,



مطالب مرتبط با این پست
.